فَاعْلَمْ أَنَّهُ لَا إِلَٰهَ إِلَّا اللَّهُ
Maka ketahuilah, bahwa sesungguhnya tidak ada Ilah selain Allah (QS 47:19)

Saturday 28 July 2018

Mufti Sabah Disaman 44 Juta





7/7/2018: Mufti Negeri Sembilan telah disaman di Makhmah Tinggi Syariah Bandar Sendayan oleh PERAHMAT pada 7.12.17 kerana melakukan konspirasi , komplot dan perancangan di sebalik agenda politik dan khususnya Mohamad Bin Haji Hasan, Bekas Menteri Besar Negeri Sembilan. Dan tidak lama lagi Mufti Sabah akan disaman di Sabah dan perkara ini telah disahkan oleh beberapa panel peguam yang ditemui di Kota Kinabalu, Sabah


Turut menjadi mangsa adalah seorang daeiAllah yg terkenal di 45 buah negara dan ajaran nya banyak membawa manfaat dan kebaikaan kepada Akidah Iman dan Tauhid umat Islam di seluruh dunia.

Yang Mulia Sheikh Dr Ismail Hj Kassim yang dikenali dengan gelaran Al Mujadid dalam menghidupkan ajaran Ilmu LA ILAHA ILAALLAH dan ilmu penyaksian Sayahadah ILAH.

Perintah untuk mempelajari ilmu LA ILAHA ILALLAH adalah perintah Allah seperti dalam Firman Allah Surah 47 ayat 19.

Saman keatas Mufti Negeri Sabah, Bungsu @ Aziz Hj Jaafar telah di failkan atas tuduhan menyebarkan fitnah atas Akta Seksyen 499, Sek 500 dan sek 501. Wakil dari Singapura telah menemurah Mufti Sabah dan kelihatan dalam keadaan ketakutan dan memarahi mereka kerana menyoal sebagai wakil bebas. Ini menunjukan wujudnya penyalahgunaan kuasa , komplot dan konspirasi.

Para penyiasat kes ini dari Singapura dan Indonesia telah membongkarkan satu perkara yang mengejutkan insitusi pendidikan dan badan badan NGO dan juga Institusi Islam apabila mereka menemui satu kajian dan laporan palsu yang di reka cipta oleh Faudzinaim Badaruddin  dari Universiti Kebangsaan Malaysia (UKM) Bangi.

Pejabat kami telah menerima ratusan laporan polis yang telah di failkan ke atas Mufti, Bungsu @ Aziz Hj Jaafar dan Timbalan Mufti, Hamdani Omar serta 11 orang ahli panel yang disogok, dirasuah dan disuap dengan sogokan duit dari JAKIM.

Perkara ini di pandang amat serius dan berat kerana tuduhan tuduhan yang tidak berasas dan sama sekali tidak benar. Kami di maklumkan pihak Mufti Sabah tidak pernah memanggil Yang Mulia Sheikh Dr Ismail Hj Kassim atau ahli jemaahnya untuk bertabayun tentang tuduhan tuduhan dalam Fatwa Negeri Sabah sebagaimana Surah Hujrat ayat 6 - Wahai orang-orang yang beriman! Jika datang kepada kamu seorang fasik membawa sesuatu berita, maka selidikilah (untuk menentukan) kebenarannya, supaya kamu tidak menimpakan sesuatu kaum dengan perkara yang tidak diingini - dengan sebab kejahilan kamu (mengenainya) - sehingga menjadikan kamu menyesali apa yang kamu telah lakukan.

Pihak UKM termasuklah Pendaftar dan Naib Canselornya telah mengesahkan menerima ratusan repot dari ahli jemaah Perahmat atas Faudzinaim di atas penyalahgunaan kuasa dan kes rasuah yang di lakukan oleh Pensyarah Fakullti Pengajian Islam yang mengambil tuduhan tuduhan tersebut dari media sosial , Youtube and Facebook dan memuat turunnya kedalam fatwa. Juga di disoal siasat selain Faudzinaim Baharuddin yang menghasilkan laporan dan tuduhan tuduhan yang diguna pakai oleh Mufti Sabah dan Mufti  Negeri Sembilan adalah juga Ahli Majlis Fatwa Kebangsaan, JAKIM dan Jabatan Mufti Negeri sembilan.

Koresponden : Abdullah bin Abdul Hamid Singapore

No comments:

Post a Comment